Skip to main content

Other Languages

 

DISCLAIMER:

Sila ambil perhatian bahawa laman yang akan dipaparkan nanti selepas alih bahasa telah dibuat pengalihbahasaan secara automatik oleh komputer. Kebarangkalian untuk kandungan itu berbeza daripada maksud sebenar tidak dapat dielakkan. Kami tidak bertanggungjawab atas sebarang kerosakan atau salah maklumat yang mungkin terjadi dari kandungan yang telah dialih bahasa tersebut. Kandungan rasmi hanya pada laman yang asal yakni dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.

 

  • Hits: 31047

Bantuan Penggunaan Kod QR

 QR Code Kini anda boleh melayari Portal MSNM versi mudahalih menerusi telefon bimbit atau PDA (smartphone) dengan hanya melalui Kod QR. Anda hanya perlu:
 

 

    • Langkah 1:

Memuat turun dan lakukan instalasi aplikasi QR Reader yang bersesuaian dengan Smartphone anda.

    • Langkah 2:

Pilih dan aktifkan aplikasi QR Reader dan kemudian imbas Kod QR di bawah dengan menggunakan kamera daripada Smartphone anda.

    • Langkah 3:

Anda akan terus di bawa ke paparan Portal Rasmi MSNM versi mudah alih.

 

 Kandungan dan maklumat di dalam Mobile Portal MSNM ini akan ditambah dari semasa ke semasa.

 Paparan terbaik dengan resolusi minima 240 x 320 pixels.

 Sekiranya terdapat sebarang maklumat yang anda ingin lihat dan dipaparkan di dalam Mobile Portal MSNM, sila hantarkan cadangan dan komen anda di sini.

  • Hits: 11926

Bantuan Melayari Portal Rasmi Mahkamah Syariah Negeri Melaka

 

 

Bantuan Melayari Portal Rasmi MSNM
Klik imej untuk melihat paparan dengan lebih jelas

1. Menu Atas

2. Menu Utama

3. Menu Kiri

4. Menu Tengah

5. Menu Kanan

6. Menu Bawah


1. Menu Atas

Terdiri daripada pautan berikut:

    • Kemudahan untuk capaian Orang Kurang Upaya (OKU) / Disability Access

 

      • Site Tools Klik imej ini pada bahagian atas penjuru kanan halaman utama untuk mengakses kemudahan capaian OKU

 

      •  Colour Switcher Pilihan warna asas portal

 

      • Font Resizer Pilihan saiz teks

Kembali ke atas


2. Menu Utama

Terdiri daripada maklumat dan pautan berikut:

  • Laman Utama
  • Profil Korporat
  • Kelab Sukan dan Kebajikan
  • Hubungi Kami
  • Maklumbalas
  • W3C
  • Peta Laman
  • Soalan Lazim
  • Bantuan

Kembali ke atas


3. Menu Kiri

Terdiri daripada maklumat dan pautan berikut:

  • Hari, Tarikh Hijrah dan Masihi
  • Fungsi Penterjemahan Bahasa
    • Bahasa Melayu
    • Bahasa Inggeris
    • Bahasa Arab
    • Bahasa Lain (menggunakan Google Translator)
  • Fungsi Carian
  • Rukun Negara Malaysia
  • Menu Perkhidmatan
  • Menu Perkhidmatan Atas Talian
  • Menu Informasi
  • Menu Arkib
  • Menu Kemaskini

Kembali ke atas


4. Menu Tengah

Terdiri daripada maklumat dan pautan berikut:

  • Web Personalization
  • Banner
  • Imej Bergerak Bersama Informasi
  • Berita dan Aktiviti Mahkamah Syariah
  • Menu Rujukan Undang-undang
    • Enakmen
    • Arahan Amalan
  • Menu Penerbitan Mahkamah
    • Flyer
    • Alasan Penghakiman
  • Menu Galeri Media
    • Video
    • Audio
    • Album
  • Menu Program Kualiti
    • Montaj
    • SSR, KPI, MS ISO, 5S
  • Menu Jawatan Kosong
  • Menu Tender & Sebut Harga

Kembali ke atas


5. Menu Kanan

Terdiri daripada maklumat dan pautan berikut:

  • Sudut Ketua Hakim Syarie
    • Perutusan
    • Koleksi Perutusan
    • Video Ucapan
  • Maklumat Perhubungan
  • Waktu Bekerja
  • Mobile/Web 2.0
  • Twitter
  • Menu Aplikasi Atas Talian
  • Menu Pengumuman Kelab
  • Menu Undian
  • Bilangan Pelawat
  • Siapa Di Talian

Kembali ke atas


6. Menu Bawah

Terdiri daripada maklumat dan pautan berikut:

  • Pautan Agensi Lain
  • Maklumat Hak Cipta Terpelihara
  • Maklumat Resolusi Terbaik Portal
  • Penafian
  • Dasar Privasi
  • Dasar Keselamatan

Kembali ke atas


  • Hits: 12743

Help Desk Guidelines for Non-Staff ICT

HELP DESK GUIDELINES FOR NON-STAFF ICT

Type the helpdesk.esyariah.gov.my address in Internet Explorer.

Enter your user ID and password just like emails.

Select State.

Choose an Username which is the state name of ICT staff.

Enter Description of problem in the space provided.

Attach related files (if any) in the File Attachments field.

Then, press the Save button. The document will be stored and selected ICT staff will receive e-mail notifications of the stated problems.

The ICT staff who received the complaint report should examine whether the state can take action first.

If the problem can not be solved at the state level, the state of ICT staff can inform the JKSM, to update the fields like previous actions and press the button Hantar Tindakan.
 

  • Hits: 11971